Dit is een site voor studenten van de Open Universiteit. Voordat je een vraag kunt stellen moet je even een account aanmaken (dit systeem is niet gekoppeld aan je OU studentnummer en wachtwoord).

Welkom bij het vraag- en antwoord systeem van de onderzoeks-practica van de studie psychologie bij de Open Universiteit.

Houd er, als je een vraag stelt, rekening mee dat je de richtlijnen volgt!

De app om 2.3.1 (IDA) te maken is niet beschikbaar. Kan ditworden verholpen?

0 leuk 0 niet-leuks
Ik kan de app niet openen, krijg de melding dat 'de verbindingstijd verstreken is'.

Kan deze fout worden verholpen of kan ik de link krijgen om deze opdracht toch te kunnen maken?

Dank, Petra
gevraagd 25 december 2016 in (Digitale) werkboeken door 851928612 (1,790 punten)
Ik krijg je foutmelding niet gereproduceerd. Als ik de app open (via link http://oupsy.nl:3838/ida/samplingDistributions?type=Mean) doet hij het gewoon. Welk operating system en welke browser gebruik je? Of is het inmiddels opgelost?
Helaas nog niet opgelost,ook niet via de link die je gaf. Internet werkt wel, de OU-site ook maar deze app lukt niet. Ik werk via Mozilla Firefox en Windows. Ik zal het na morgen thuis nog eens proberen als ik niet via WiFi maar via een vaste lijn contact maak met internet. Wie weet. Mocht jij/iemand briljante ideeen hebben dan hoor ik het graag en als het intussen of via de vaste verbinding lukt laat ik dat wel even weten goed?

Groet, en dank! Petra

(PS ik druk nu op 'antwoord' onderaan het antwoord van Gjalt-Jorn maar krijg te zien dat ik een opmerking plaats? Ik hoop maar dat dit de goede route is dan. Excuses als dat niet zo is.

1 Antwoord

0 leuk 0 niet-leuks
Probeer Chrome eens? (hier gebruik ik trouwens ook Firefox en doet hij het dus).

Het kan ook zijn dat je geen websites mag benaderen via poort 3838. In dat geval moet je je firewall anders configureren om dat mogelijk te maken. Als dit het probleem is maakt het niet uit welke browser je gebruikt. Switchen van PC kan wel helpen, of, als het probleem in je router zit, switchen van internet-bron (e.g. bij iemand anders proberen).

Of, je kunt het probleem diagnosticeren en oplossen natuurlijk :-) Meestal, als dit soort afwijkende instellingen zijn toegepast, is dat gedaan door iemand die weet wat hij/zij doet, dus dan kan diegene het probleem ook troubleshooten en oplossen.
beantwoord 25 december 2016 door Gjalt-Jorn Peters (46,230 punten)
...